Start / Bez kategorii / I LO na Lazurowym Wybrzeżu

I LO na Lazurowym Wybrzeżu

Marta Meller z klasy 2c przesyła wrażenia z wycieczki do Francji.

W dniach 29.05-03.06.2012r. odbyła się szkolna wycieczka do Francji na Lazurowe Wybrzeże. Spod szkoły autokar ruszył około godz. 10, a na miejsce dotarliśmy o godz. 11 następnego dnia. Podróż była zatem długa i męcząca, mimo to wycieczkowicze wciąż byli pełni zapału i energii do zwiedzania.

Pierwszym punktem programu była wizyta w Nicei – pięknym miasteczku położonym nad Zatoką Aniołów. Tam spacerowaliśmy po starym mieście, podziwiając urok wąskich uliczek i fasad domów budowanych w stylu włoskim. Znaleźliśmy również czas na 2-godzinny relaks na plaży. Następnie wyruszyliśmy na kemping do Portu Grimaud, aby się zakwaterować. Kolejny dzień spędziliśmy w St. Tropez, tam weszliśmy na punkt widokowy, skąd rozciągał się piękny krajobraz zatoki. Wykorzystaliśmy również czas wolny na zakup pamiątek i robienie zdjęć.

Cały czwarty dzień naszej wycieczki spędziliśmy na plaży na terenie naszego kempingu, wygrzewając się w gorących promieniach słońca. Wieczorem natomiast część grupy udała się na dyskotekę. W ostatni dzień rano po wczesnej pobudce wyruszyliśmy autokarem do Cannes, najsławniejszego miasta Riwiery Francuskiej. Tam mieliśmy możliwość zrobienia zdjęć na czerwonym dywanie przed budynkiem, gdzie co roku odbywa się Międzynarodowy Festiwal Filmowy. Później udaliśmy się do perfumerii Eze, gdzie zobaczyliśmy miejsce pracy tzw. „nosów” wytwarzających znane na całym świecie zapachy perfumów, balsamów itp. Mogliśmy tutaj też dokonać zakupu tych produktów.

Ostatnim, kluczowym punktem naszego pobytu na Lazurowym Wybrzeżu była wizyta w księstwie Monaco. Tam mieliśmy okazję zwiedzić Pałac Książęcy, Katedrę św. Mikołaja, w której znajdują się groby biskupów i monakijskich książąt. Odbyliśmy też spacer po torze, gdzie odbywają się wyścigi Formuły I. Czas wolny w mieście wykorzystaliśmy na posiłek i zakup pamiątek. Wspaniałym przeżyciem był widok Monaco nocą. Około godz. 23.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Wycieczkę uznajemy za bardzo udaną, a zwiedzane miejsca wywarły na nas ogromne wrażenie.