Start / Bez kategorii / Wycieczka do Chorwacji

Wycieczka do Chorwacji

Dominika Jarosławska przesyła wrażenia z wycieczki.

W dniach 16-22.06.2012r. odbyła się szkolna wycieczka do Chorwacji. Swą podróż rozpoczęliśmy w sobotnie popołudnie. Tego dnia odbył się mecz Polska-Czechy, dlatego też zapałem słuchaliśmy czeskiej audycji radiowej i czekaliśmy na gola naszej reprezentacji. W niedzielę, przed dotarciem do miejscowości Makarska, w której spaliśmy, zatrzymaliśmy się w Parku Narodowym Plitwice, gdzie podziwialiśmy niesamowite krajobrazy oraz florę parku. Aparaty wycieczkowiczów poszły w dłoń!

Kiedy dojechaliśmy do nadmorskiej miejscowości po zakwaterowaniu i obiadokolacji „ruszyliśmy na miasto”. Mieliśmy okazję ujrzeć zachód słońca, który zabrał dech w piersiach wszystkich uczestników oraz zamoczyć nogi w Adriatyku. Nocą odwiedziliśmy stare miasto, gdzie bardzo przypadły nam do gustu białe budynki z zielonymi okiennicami oświetlone latarniami.

W poniedziałek czas na Split, najstarsze dalmatyńskie miasto. Główną atrakcją był pałac rzymskiego cesarza Dioklecjana z przełomu III i IV wieku, gdzie w południe sam Dioklecjan zaszczycił nas swoją obecnością wraz z małżonką podczas zmiany warty strażników.

Wtorek: „perła Adriatyku” – Dubrovnik. Wspaniale zachowane miasto z klasycznym pierścieniem murów, romantyczne zaułki z maleńkimi restauracjami serwującymi owoce morza, a także piękny port.

W środę odwiedziliśmy Mostar „miasto z kamienia na kamieniu”, gdzie jeszcze niedawno trwały jedne z najcięższych walk podczas wojny w byłej Jugosławii. Najciekawszym obiektem był stary kamienny most, z którego odważni skakali do lodowatej wody.
Następnie Medjugorie – miejsce objawień; Sanktuarium Maryjne w Hercegowinie ściągające tysiące pielgrzymów z całego świata.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na dziewiczych wodospadach Kravica w Bośni, gdzie orzeźwiliśmy się kąpielą.

W czwartek, po śniadaniu, wykwaterowaliśmy się z naszych willi, czas wolny do godziny wyjazdu każdy spędził jak wolał: idąc na plażę lub do miasta. W drodze do Polski w autokarze było wesoło, śpiewaliśmy karaoke oraz oglądaliśmy filmy.

Dziękujemy pani Ewie Dąbkiewicz za zorganizowanie wycieczki oraz opiekunom: pani Jolancie Hildebrandt oraz pani Justynie Górczyńskiej.

Wycieczkę uznajemy za bardzo udaną oraz czekamy na kolejną za rok!

Zdjęcia z wyjazdu w galerii.