Start / Bez kategorii / Wycieczka w Tatry

Wycieczka w Tatry

Karolina Bartczak relacjonuje wycieczkę w góry.

W dniach 1-6 czerwca 2011 r. uczniowie klas drugich wraz z opiekunami – panem Aleksandrem Wnukiem i panem Adamem Kałużnym udali się na wycieczkę w Tatry i Pieniny.

W drodze do Stasikówki pierwszego dnia odwiedziliśmy Kraków – spacerowaliśmy po Starym Mieście, zobaczyliśmy Wawel i usłyszeliśmy hejnał z wieży Kościoła Mariackiego. Kolejne dni upłynęły nam pod hasłem górskich wędrówek.

Swoją przygodę na szlaku rozpoczęliśmy w Pieninach. Atrakcją dla wszystkich okazał się Park Linowy, gdzie sprawdziliśmy swoje umiejętności koordynacyjne. Następnie mieliśmy okazję zobaczyć Pieniny z innej perspektywy – płynęliśmy przełomem Dunajca. Po wyjściu z flisackich łodzi zdobyliśmy najważniejsze szczyty – Sokolicę i Trzy Korony. Kolejne dni spędziliśmy na tatrzańskich szlakach. Przewodnik pokazał nam najbardziej urokliwe miejsca w najwyższych polskich górach. Wielu wrażeń przysporzyły nam wędrówki po jaskiniach w okolicy Doliny Kościeliskiej. Największym sukcesem okazało się jednak dla wszystkich zdobycie symbolicznego dla wszystkich Polaków szczytu – Giewontu. Pomimo deszczu, gradu i zmiennej aury, a także braku ważnych elementów garderoby wszyscy szczęśliwie dotarli do Zakopanego. Ostatni dzień na szlakach spędziliśmy na wędrówce do Morskiego Oka przez malowniczą Dolinę Pięciu Stawów. Wycieczkę zakończyliśmy wieczorem przy ognisku z gitarą i piosenką.
Nikogo nie opuszczały dobre humory, wszyscy wrócili do domów zadowoleni i pełni wrażeń, które na długo pozostaną w naszej pamięci.

Dziękujemy opiekunom za wyrozumiałość, cierpliwość i przyjazne nastawienie, które pozwoliły nam spędzić niezapomniane chwile.

Zdjęcia z wyjazdu w galerii oraz na szkolnym blogu.