Start / Wpisy / Liga angielska – pierwsze miejsce

Liga angielska – pierwsze miejsce

ucznowie w bibliotece

Liga angielska – relacja uczestników i trenera

Karolina Hoffmann 2bj

Osobiście Liga Angielska była dla mnie bardzo pozytywnym doświadczeniem. Przed samą rozgrywką mocno się stresowałam, ale czułam się pewnie pod względem opanowanego materiału, więc stres szybko minął. Mam wrażenie, że po niej jeszcze lepiej sobie radzę ze stresem. Bardzo podobała mi się zacięta rywalizacja. Wiedza, którą posiadałam wcześniej całkowicie mi wystarczyła, a pytania i przeciwnicy nie stanowili dla mnie większego wyzwania. Myślę, że to niezłe doświadczenie i polecam je innym.

Nelly Przybył 2dj

Uczestnictwo w lidze z języka angielskiego było dla mnie wyjątkowo pozytywnym doświadczeniem. Odpowiadałam z historii literatury amerykańskiej, wcześniej nie zgłębiałam mojej wiedzy na ten temat, ale mimo dużej ilości materiału, nauka była bardzo przyjemna. Pierwszy raz brałam udział w lidze i nie do końca wiedziałam, czego mam się spodziewać. Gdy został mi tydzień do rozgrywki zaczęłam się stresować, jednak w momencie rozpoczęcia mojego etapu całe napięcie mnie opuściło. Zdecydowanie polecam wzięcie udziału i z pewnością zrobiłabym to drugi raz. Na pewno nauczyło mnie to lepszego radzenia sobie ze stresem oraz umiejętnego planowania nauki.

Małgorzata Knast, klasa 2aj

W Lidze Języka Angielskiego odpowiadałam z zakresu wiedzy na temat kolokacji i czasowników frazalnych. Niektóre pytania nie były łatwe, spotkałam się z pewnymi trudnościami, jednak byłam zadowolona z ilości materiału, jaki udało mi się przyswoić. Ucząc się korzystałam z materiałów udostępnionych przez nauczyciela. Myślę, że pytania wykraczały lekko poza to, czego uczymy się w szkole. W Lidze brałam udział po raz pierwszy, dlatego było to stresujące. Myślę jednak, że było to satysfakcjonujące i poleciłabym udział w lidze znajomym. Uważam, że takie doświadczenie będzie mi potrzebne w przyszłości, gdyż spodziewam się, że będę posługiwała się językiem angielskim przy wielu okazjach.

Julian Szkudlarek, klasa 2aj

Na początku grudnia wziąłem udział w Lidze Angielskiej. Udało mi się wygrać moją rozgrywkę, której tematyką była geografia USA. Osobiście uważam że pytania nie były za trudne, ponieważ już wcześniej miałem sporą wiedzę na temat geografii, tym niemniej parę pytań rzeczywiście zmusiło mnie do głębszego zastanowienia się. Ucząc się korzystałem z ogólnodostępnych stron internetowych, filmów. Pomogły mi również bardzo materiały od Pani Karoliny Matyli. Szkolna wiedza na pewno była niewystarczająca, polegając tylko na niej nie zapewniłbym sobie sukcesu. Była to moja pierwsza przygoda w Lidze Angielskiej i mam nadzieję, że nie ostatnia. Przyniosła mi ona wiele wrażeń, od stresu przed samą rozgrywką, po niesamowite szczęście w chwili zakończeniu jej. Jeśli któryś z młodszych kolegów miałby ochotę i chciałby sprawdzić swoje umiejętności języka angielskiego, to powinien rozważyć wzięcie udziału w następnych ligach.

Amelia Kubiak, klasa 2bj

Na moim etapie ligi odpowiadałam z pisarzy epoki wiktoriańskiej. Temat był obszerny i dotyczył około 11 autorów. Należało znać ich biografie dość szczegółowo a także ich dzieła, postacie z książek, treść tych książek oraz tłumaczenia ich tytułów. Pytania nie były trudne o ile się na nie przygotowało odpowiednio wcześniej, ja przez około dwa tygodnie na okrągło czytałam wikipedie przypisanych mi pisarzy, jednakże zlekceważyłam trochę miejsca urodzenia co było błędem oraz nieznajomość sukcesji władców Wielkiej Brytanii także odbiła się na moim wyniku. Ucząc się korzystałam prawie wyłącznie z angielskiej wersji wikipedii oraz wiedzy własnej zdobytej wcześniej, jako że temat epoki wiktoriańskiej interesuje mnie od dawna. W szkole jednakże nie uczymy się o tych wielkich pisarzach ani o ich dziełach, są one czasem krótko wspomniane w podręcznikach, ale nie można polegać na tej wiedzy przygotowując się do ligi dotyczącej pisarzy.
Było to dla mnie nowe doświadczenie, jest to dodatkowy obowiązek i perspektywa uczenia się na ligę oraz stres z nią związany może być czasem przygnębiający, ale kiedy osiągniesz dobry wynik to jesteś z siebie dumny.

Trener drużyny – Karolina Matyla

Liga Przedmiotowa z Języka Angielskiego stanowi jeden z elementów projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020 i stanowi wsparcie dla uczniów zdolnych. W tegorocznej edycji programu udział wzięły 24 szkoły ponadpodstawowe z całej Wielkopolski. Uczniowie musieli opanować materiał związany z 6 kategoriami tematycznymi, dotyczącymi wiedzy z zakresu literatury brytyjskiej i amerykańskiej, geografii USA oraz gramatyki i leksyki języka angielskiego. Następnie odpowiadali na pytania przygotowane przez pracowników Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W obecnym roku szkolnym, w odróżnieniu od ubiegłorocznej edycji projektu, z uwagi na sytuację pandemiczną, w której się znaleźliśmy, comiesięczne rozgrywki międzyszkolne odbywały się w formie teletransmisji. Taka forma rozgrywek, mimo tego, że bardzo ciekawa i nowatorska, to jednak dość stresująca, ponieważ w każdej rundzie drużynę reprezentował tylko jeden członek zespołu, który niestety nie mógł liczyć tak jak to było dotychczas na wsparcie innych osób z drużyny. Sądzę, że taka forma odpowiadania była nie tylko formą sprawdzenia wiedzy uczniów, ale również ich umiejętności radzenia sobie ze stresem. Mimo tego jednak, każdy z uczestników, jak sami przyznają, z chęcią wziąłby ponowny udział w kolejnej edycji programu, ponieważ są prawdziwymi miłośnikami języka angielskiego.

Skip to content